در این دوره آموزشی که با حضور مدیران مناطق سازمان ها و واحدهای تابعه شهرداری ارومیه برگزارشد شرکتکنندگان با مبانی شکلگیری قانون و اهداف آن و نیز فرایند رسیدگی به تخلفات اداری و نحوه انشاء و صدور رای آشنا شدند.
آقای تیزکار معاون محترم اداری و مالی شهرداری که تدریس این دوره را بر عهده داشتند ضمن اشاره به تاریخچه قانون رسیدگی به تخلفات اداری دستاوردهای نظام رسیدگی به تخلفات اداری را پیشگیری از وقوع تخلفات اداری، سالمسازی محیط ادارات، مسئولیتپذیری کارمندان، افزایش سطح پاسخگویی کارمندان، کاهش فساد و تخلفات اداری و افزایش سطح نظارت بر عملکرد کارکنان از جمله آثاراجرای این قانون برشمرد.
ایشان همچنین به ارائه مطالب آموزشی خود در خصوص عوامل مؤثر در بروز تخلفات و فساد اداری و عناوین تخلفات اداری ماده ۸ و 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری و نیز مبانی نظری مجازات و تناسب آن با تخلفات اداری پرداخت.